reklama

Afri zap.4 alebo angolské školy v takzvanej demokracii

Ked sme presli cez velky most ponad udolie najvacsej rieky Angoly Kwanza (podla nej maju pomenovanu aj menu), bolo vsade plno zelene, cervena zem a postupne zacal byt sviezejsi vzduch, zacali sme stupat do hor. Cestou sme presli par krat dazdom, za co boli vsetci velmi vdacny, lebo zem na to uz cakala velmi dlho a bol to vlastne uz posledny mesiac, ked este trosku prsi. Potom neprsi aspon polroka a viac. Calulo je velmi tiche mestecko. Je uprostred hor, citil som sa tam velmi dobre. Predstavili ma aj v skole, nocny turnus - takzvany preuniverzitario. Mladi angolcania mali na mna otazky, nie preto, ze by ich zaujimala technika, ale hlavne preto, ze vedeli, ze Slovensko je z byvaleho Ceskoslovenska, kde predtym bola komuniticka vlada.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Most cez rieku Kwanza
Most cez rieku Kwanza 

 

Tymto ma velmi prekvapili, pretoze vacsina ludi si mysli, ze sme Juhoslavia, v lepsom pripade Slovinsko. Zaujimali sa hlavne o to kedy sa u nas zmenil rezim, ako to je teraz u nas a ci demokracia je u nas uplna, alebo len tak na oko ako u nich. Je tu uz takmer normalne, ze kto sa postavi proti vladnucej rodine, nemusi sa dozit dalsieho tyzdna. Ze Radio Eclesia ma len jednu FM frekvenciu v hlavnom meste a v ostatnych regionoch jej v ziadnom pripade nechcu ziadnu pridelit. INACOM telekomunikacny urad im sice frekvenciu aj pridelil, ale nepodpisal to prvy minister. Kratkovlnny vysielac (ktory ma vacsi dosah ako FM) museli odstavit. Je tu obrovska cenzura slova. Dokonca som sa dozvedel, ze prvy minister podpisuje aj finalny suhlas na pridelenie obcianstva. Co tu este strana a vlada pod palcom nema? V spominanej skole studenti naozaj mali zaujem o studium a na chvilu sa mi az zadalo ako keby tu povestne africke Hakuna-matata bolo nahradene usilovnostou. Uplne bezne pocas hodiny si dievca rozopne bluzku a pokojne nakoji svoje dieta aby nevyrusovalo ostatnych pri pocuvani vyucujuceho.

 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pocitace tu dost moderne, v primere su to Pentium IV okolo 3GHz samozrejme s napalovackami a ostatnymi vymozenostami. Preuniverzitne studium je dotovane statom, ale peniaze nikdy nevidia. Dostanu urcitu kvotu, ktoru mozu minut, ale nakup musi urobit nejaky statny uradnik. Ten moze od skoly dostat len poziadavku na pocitace. A miesto toho aby kupil pre ludi, ktory sa budu viac menej ucit iba klikat mysou, nejake najlacnejsie celerony, kupi radsej najdrahsie Hewlet Packard, samozrejme vsak sa do kvoty zmesti mozno polovica pocitacov oproti mnozstvu, ktore by sa za danu sumu dalo kupit. Ale do toho sa im rozpravat nesmie. Dufam, ze ma z toho aspon niekto poriadne provizie, lebo ak by to bola len ludska hlupost, to by ma nesmierne rozculovalo.

 

Andrej Skovajsa

Andrej Skovajsa

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

telekomunikacny technik pracoval ako dobrovolnik vo vojnou znicenej Angole a amazonskom pralese. Zoznam autorových rubrík:  spomenul som siSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu